Du må logge inn for å se lærerinnholdet. Tilgangen er gratis.

LOGG INN

Aktiver tilgangen selv – få tilgang med en gang

Dette krever at du allerede har konto i Fagbokforlagets e-portal. Om skolen din ikke har benyttet e-portalen før, må du kontakte digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din.

  • Trykk på «AKTIVER TILGANG». Du får da opp et nytt vindu med nettressursens side på fagbokforlaget.no
  • Sørg for at du er innlogget med din e-portal-konto.
  • Legg nettressursen i handlekurven din ved å trykke på knappen «KJØP»
  • Trykk på handlekurv-symbolet oppe til høyre på siden, og trykk «GÅ TIL HANDLEKURV»
  • Inne i «Din handlekurv» trykker du på knappen «FORTSETT TIL BETALING», til høyre. Du kommer da til «UTSJEKK»-siden.
  • Her må du fylle ut detaljer for bedriftsfaktura, selv om tilgangen er gratis.
  • I feltet «Referanse» kan du skrive Intertekst lærerressurs.
  • Gå videre ved å trykke «GODTA OG BETAL» til høyre. Merk at det skal stå «TOTALSUM Kr 0,-»
  • Du vil da få en ordrebekreftelse på e-post, og en e-post med videre informasjon om hvordan du tar produktet i bruk

fagbokforlaget.noAKTIVER TILGANG

Har du problemer? Kontakt digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din

Kapittel 5 Retorisk analyse – Test deg selv

""

Kapittel 5 Retorisk analyse – Test deg selv

  1. Hva er en saktekst?
  2. Hva er retorikk?
  3. Hva menes med å appellere?
  4. Forklar de tre appellformene med egne ord?
  5. Hva menes med lånt etos?
  6. Hva er et retorisk spørsmål?
  7. Nevn tre personer og/eller selskaper som du mener har høy etos. Begrunn svaret ditt.
  8. Hva ser vi etter når vi blir bedt om å finne hovedsynet i en tekst?
  9. Hva er en kampanje?
  10. Hva er et blikkfang?
  11. Nevn noen eksempler på kontraster.